Translate

måndag 3 december 2012

3 December, 2012


Det är fortfarande minus grader och snön ligger kvar på marken. Det ligger is på vägarna och persner skottar trottoarerna från snön.
Jag tog en promenad till jobbet i den friska luften (-11grader) och kände kylan mot kinderna. Har jag jobbat med elev arbeten hela dagen så det var skönt att komma hem och sätta sig ner och ta det lugnt. När man sitter så många timmar framför datorn blir man spänd i axlarna ochmsuklerna mycket stela.

Ska nu sätta mig med en kopp kaffe framför TV och sy några stygn på duken.

Fortsätter med julduken och syr korstygn. Tomtens luva är sytt med 3 stycken olika färger. Tomtens ansikte är i ljus beige och skägget går i grå nyans mot den vita aida väven. Tomten sitter bland lingona och lutar sig mot svampens fot som går i olika grå nyanser. lyktan lyser på sidan om tomten och framför flugsvampens fot. 

Tittar du på bilden kan du ana hur bilden kommer att se ut. Duken är lätt sydd och innebär att man behöver inte ha en stor vana för att klara av denna duk. På bilden kan du se svampens fot och där foten övergår till flugsvampens hatt. Tomten vilar middag inför nattens hyss. han har en grön tröja på sig som du kan se konturen på.

Kan det vara en skogstomte som är avbildas på duken. Att slappna av framför TV och sy några styg gör att man hinner ganska långt. Se bilderna.

Det är mörkt ute och jag ska strax gå och lägga mig. Innan ska våra fåglar få lite mat och nytt vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar