Translate

tisdag 10 juli 2012

10/7 - inför hösten - kofta ( framstycke)

Idag regnar det i trondheim och jag arbetar kvällvakt på sjukhemmet.
Jag startade dagen med en härlig frukost och sedan en snabb matinköp på REMA1000.
På vägen till affären hittar jag en quintbutik. Det blir en snabb besök även där och vad hon har vackra saker. Det ger inspiration att ta fram symaskinen när jag kommer hem. Jag får göra ett nytt besök under veckan och även på andra hantverksaffärer.

Väl tillbaka till lägenheten så blir det att sticka ¨några varv på koftan. Jag håller på rundningen nere på koftan och det är att sticka framåt och tillbaka men inte över hela varvet. Vid rundningen stickar man 2 varv i sidan och 48 varv i framkanten. detta gör man 5 gånger.
Jag har gjort två omgångar och man kan se hur framkantens rundning växer fram.

(Foto av Ingmarie G R)

Ikväll efter kvällvakten kan det bli några varv till framför TV. Du kan se den raka biten som kommer vara halva ryggens neder kant och sedan hur det växerfram rundningen till framkanten på höger sida. Det andra framstycket stickas på samma sätt.  Det tar tid eftersom det är ett tunt garn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar