Translate

fredag 1 februari 2013

Stickad Tröja och mössa

tröja 4 år
Mössa till barntröjan. " sjörövartröjan".

mössa 4 år
mössa 4 år.
Jag stickar med garbet navia 100% ull. ett Australisk lambaull. Handtvätt. Jag startar med att lägga upp maskorna på en stocka nummer 3. Jag stickar 3 varv mörk grått resårstickning (2 räta och 2 aviga). övergår till vitt och fortsätter att sticka resår i 6 cm och sedan kommer det vara resårstickning utom mitt fram där det blir slätstickning och en dödskalle.

Efter 13 cm börjar jag att avmaska på mössan.
Du kan se döskallen i ljusgrått mitt fram där mönstret stickas med slätstickning och övriga delar resårstickning. Mössan stickas i vitt med en mörk grå kant.

ska nu sy ihop tröjan.

Nu har jag klart både tröjan och mössan. Dessa är i storlek 4 år.

Tröja storlek 4 år
Ett mönster som kommer från 2007 men fortfarande är modernt och barnen skulle tycka att det är tufft. I vitt blir mönstret lite diffust. Detta gör att både flickor och pojkar blir tuffa och tjusiga i tröjan och mössan. Mössan har en sotarmössa modell.

Tröjan saknar endast bliztlås i kragen.

 

Vinterns barntröja och mössa!




Kombinera tröja och mössa med vantar och sockar gör att du får en helhets dress. Med tröjans krage behöver barnet ingen halsduk eftersom den går upp efter hela halsen och till hakan. Det ger en säkrare klädsel och minskar risken för att halsduken fastnar i leken ev vid klättring, på lekplatsen... mm...

Ylle är även tryc när barnet är ute vid elden och grilla. 

En barntröja och mössa skulle kosta i detta garn 450:-


Ska inte ditt barn få känna sig fin och samtidigt tuff i en sjörövartröja och mössa när han eller han går till förskolan.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar