Translate

tisdag 21 augusti 2012

22/8 barbie kläder

Idag är det onsdag och metrologen säger att det blir regn och åska. Det innebär att jag tar bilen till jobbet. Jag ska även ta vägen förbi affären på vägen hem.

Efter tidigare åskoväder så har jag lärt mig att dra ut kontakterna redan på morgon. Vi har haft att den slagit ner vid några tillfällen. 2 gånger har det kommit eldklot genom kontakten och passerat mina bennär jag kommit upp från källarne. En annan gång fick en stöt när jag lutade mig mot fönster karmen på altan. Jag har mycket respekt för åskan efter att den slagit ner hos mina föräldrar uppi Norrbotten och följt trädets rötter och slagit sönder elektriciteten i huset.
En blixt kan skapa eldsvådor eller ge ordentliga skador på människor och lokaler.

Jag hoppas att metrologen har fel och istället kanske solen skiner.

Efter jobbet kommer jag att fortsätta att sticka ett par byxor till barbie. Det tar lite tid när man ska sticka långbyxor. Jag kommer använder grå meleradet garn.

Det finns nu möjlighet att beställa toppar, kjolar i olika modeller, klänningar och byxor. flera klädesplagg är änså länge stickade i melerat garn men kommer att stickas i enfärgade garner inom kort. Det blir då lättare att kombinera och skapa en garderob till dockan barbie.

Vad ska jag ha i min dockas garderob?
 
Byxan är mönstrad och ger en tuff attityd Toppen kan vara enfärgad eller mönstrad.
högklackade skor och en tuff frisyr och halsband.
 
 
Jag nu även stickat en byxa till i grå nyanser och en kortbyxa, även den i grånyanser.
 
Shorts med topp kostar 50:-/set (Skr)

Byxa och topp 75:-/set (Skr)
 
shorts med solliv kostar 50:-/set (Skr)
"solkläder" som går i grått.
 
Nu har Du möjlighet att kombinera ihop ett set av kläder.  Köp  Ett set med ett par shorts, ett solliv, en topp och en långbyxa -  med en kostnad på 125:-/set (Skr)  Skriv ärende vilket set du vill beställa och i vilka färger somdu önskar.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar