Translate

torsdag 2 augusti 2012

2/8 - pulsvärmare...

(foto av Ingmarie G R)

Idag är det torsdag den 2:a augusti och det är första arbetsdagen på terminen. Jag statar med att äta  hemma lagad risifrutti som frukost och tar sedan en promenad till jobbet. Det är viktigt att fortsätta med promenaderna som jag startat upp i Trondheim. Min arbetsdagen innebär att hjälpa kollergier med en lärplattform, som de ska använda under hösten. Promenaden till och från jobbet motsvarar den promenaden jag gjorde till arbetet i Trondheim.

Kvällen ger åska och regn. Himmeln ger ljusa blixtar som ett skådespel. Snabbt drar jag ut alla sladdar för att rädda den elektriska utrustningen.

pulsvärmare (foto av Ingmarie G R)

En pulsvärmare i Fabel och det går i brunt - beige och marin. Det är dags att ta fram pulsvärmarna när man tar längre promenader och temperaturen sjunker och blåsten viner bland bladen. Här finns en variant av tidigare färger. Pris är samma som tidigare, 75 Skr.

Imorse var det kyligt och jag tog fram mina pulsvärmare som gav bra värme kring handlederna medans fingrarna var fria. det var skönt eftersom man lätt kan få värk i lederna vid blåst.

Nu stickar jag den andra i detta par och är nog klar med båda ikväll när jag sitter i soffan och lyssnar på OS på radion. Sverige har nu två silvermedlajer i OS - fältrytt och skytte. Det är roligt ....

Beskrivning:

Att sticka pulsvärmare läggar du upp 12 maskor på varje av de 4 stycken strumpstickorna. Du stickar resor (2 räta och 2 aviga ) i 3 cm. Sedan övergå du att sticka slätstickning tills arbetet mäts 16 cm. sticka 5 maskor och avmaska sedan 10 maskor. Fortsätt sticka varvet ut. Nästa varv stickar du slätstickning och lägger upp 10 maskor över de maskor som avmaskade varvet innan. Sticka slätstickning tills arbetet mäts 20 cm. övergå till at sticka 2 cm resår som tidigare. Avmaska arbetet. Sticka en till pulsvärmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar