Translate

tisdag 7 augusti 2012

7/8 - Barbie dockans kläder

Tisdag och det är en ny arbetsdag mellan klockan 8.00-17.00. En fin morgon som startar med en promenad till arbetet. Fortsätter med att stödja arbetskollegior i den nya Lärplattformen "Edwise". Under dessa dagar ska jag även hinna med att planera mina kursstarter och introduktioner som startar på måndag. Jag tar med en soppa till lunchen på jobbet så jag får ett avbrott och lämnar dator en stund. Vi får se hur vädret ser ut när jag ska hem, men en gardering blir att ta med sig regnkläder.

Middagen blir fläsk och löksås med potatis.

Barbie kläder:

Jag har lite garn över från olika arbeten så jag bestämmer mig för att sticka barbie kläder.

En kjol.

Jag använder sticknålar nummer 2. Lägger upp 36 maskor. Stickar varv 1 rätstickning över alla 36 maskor. Varv 2 stickar jag 15 am, 6 rm och 15 am.Upprepar dessa två varv tills arbetet mäter 6 cm. Minska 4 maskor på nästa varv - 5 rm, 2 ihop, 4 rm, 2 ihop, 10 rm, 2 ihop, 4rm, 2 ihop, 5 rm. Sedan stickar du 13 maskor resår ( 1 rm, 1 am), 6 rm, 13 maskor resår. upprepa detta varv tills arbetet mäter 8 cm. Maska av.
Blå melerad kjol och blå topp.

Brun melerad kjol och blå melerad topp

kjolar och topp (foto av Ingmarie G R)

Här är det en  blå melerad kjol och 2 stycken brun melerade kjolar. Ovanför ligger en blå melerad topp. Kläderna är till barbie dockan. Varje plagg kostar 25:-/styck (Skr).
Kläderna kan kombineras med kommande klädesplagg. Tänk att ge en dotter en hel garderob till hennes barbie docka. Här hittar du början till den. beställ/köp en eller flera kjolar med toppar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar