Translate

måndag 6 augusti 2012

6/8 - sockor

Idag är det måndag och arbetsdagen kommer jag att tillbringa inomhus. Jag startar med frukost innan jag startar med promenaden på ca 1,5 km till jobbet. Ett förebyggande arbete för att skapa en god hälsa och livskvalitet. Jag har under min vistelse i Trondheim promenerat minst 7 km/dag och ökat konditionen på ett mycket positivt sätt. Jag ska nu försöka minska körandet med bilen, utan promenera så ofta det går. Att hitta nya  rutiner till motion och få in vardags motion ett viktigt moment under dagen. Det är viktig för mig att inte tappa den rutin jag byggt upp under 4 veckor i Norge.
Kanalen i Trollhättan -
 klaffbron är vid vita huset med brun överdel
(foto av Ingmarie G R)

Min arbetsdag slutar klockan 16.00 och sedan blir det en promenad hem för att sedan äta middag tillsammans med min man. Tyvär blev det ingen promenad hem, eftersom regnet öste ner så min make  hämtade mig med bil. Vi tog samtidigt vägen förbi och handlade mat.

Att starta morgonen med frukost innan jag går och sedan äta lunch på jobbet ger en bra fördelning av matintag under dagen. En frukten som mellan mål ökar både min ork och energi under dagen. Middagen blir sedan en gemensam aktivitet hemma innan jag kan slappna av för kvällen.

Nu sitter jag i soffan och tar fram min stickning. Ett par sockar är på gång. Jag är klar med ena dam socken  - storlek 39-40. Håller på med nästa och är inne på att sticka foten.




                                                        sockar (foto av ingmarie G R)

Nu är båda sockarna klara. Bruna melerade strumpor som passar till pulsvärmarna. Storleken är 39-40/41. Tunna strumpor som passar i kängor och höstskor som ger en vrm känsla omfötterna. Du kan kombinera med byxor i olika toner. Kanske vill du ha sockarna synliga eller dolda under byxan.

(foto av Ingmarie G R)

Att sticka 1 par sockar i dam storleken 39-41 går det åt ca 2 nystan av Fabel. En kostnad på 130:- (Skr) + porto. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar