Translate

torsdag 9 augusti 2012

9/8 - barbie kläder

Idag är det torsdag och vädret ska bli bättre enligt prognosen. Startar dagen med frukost som består av hemmalagad risifrutti. En morgonpromenad till jobbet där jag sedan tar min första kopp kaffe på kontor. Innan mina kollegier kommer och vi ska starta vårat möte hinner jag med att planera nästa veckas arbete. Jag ska hinna med att göra i ordning Lärplattformen så att alla elever ligger inne i respektive kurs och att introduktionsmaterialet är klart. Datasalar måste också fixas under dagen.
Lunchen blev rester från onsdagens middag. En promenad hem där jag sedan ska tillaga hemma gjorda hamburgare av nötfärs.

Under kvällen stickar jag några klädesplagg till barbie dockan. Jag använder garnet - Drops Alpaca. Dockkläderna måste handtvättas i 30 grader. Det är 100% pure alpaca. Färgen är rost.

Jag har stickat en topp, en längre kjol, en kortare kjol och en jacka.

Kort kjol och kofta/jacka
50:-/set (Skr)
Topp och kjol
50:-/set (Skr)
(foto av Ingmarie G R)

Barbie dockan kan ha många kombinationer av kläder. Under de sista dagarna har jag stickat en topp som är kombinerad med en kjol i samma nyanser, som ex blå melerad, rosa/lila melerad eller rost som ovan. Köper man sedan en enfärgad kjol eller topp kan man kombinera olika sätt.
Jag kommer under flera tillfällen sticka fler kläder och ge möjligheten att beställa olika kombinationer som enskilt plagg eller set.

Vid beställning skriver du beställning barbie kläder i ärende fältet och i mailet beskriver du vad du beställer och vilken färg. Barbie kläderna kan skickas mot postförskott eller förskottsbetalning.

Skapa en garderob till barbie.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar