Translate

tisdag 26 juni 2012

25 juni - inför hösten - Tröja

solen lyser med sin frånvaro. det regnar och är kallt ute.
Det känns inte som sommaren utan istället höstväder.

Att sitta inne denna gråa dag känns bekvämt.

Jag har fortsatt med ärmen, men har inte mycket svart garn kvar och väntar fortfarande på beställningen. har passerat petrol fältet och startat med andra mönster varven (när arbetet mäter  31 cm). jag har ökat 2 maskor * 17 gånger av 30.

(foto av ingmarie G R)

Jag får se hur långt garnet räcker och sedan får arbetet ligga i vila till garnet kommer.

(foto av Ingmarie G R)

Som ni ser så är detsvarta korsen vända mot varandra. och det övre mönstret stickas på samma sätt som mot mudden. Sedan övergår ärmens stickning till rött och svart med motsvarande mönster som mudden. ökning av maskor ska göras 30 gånger och nu har jag gjort 19 gånger. Jag räknar inte med att det svarta räcker ärmen ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar