Translate

onsdag 27 juni 2012

27/6 - inför hösten - pulsvärmare, sockar

Sommarhälsning från Trollhättan - Sverige.

En Pion. (Foto av Ingmarie G R)

Idag har jag varit på stan och letat efter garn, som saknas till tröjan (svart Alaska).
Det var utsålt, eftersom det är 50% rabatt på alla varor när nu garnaffären stänger i veckan.
Jag fick nöja mig med andra garner som jag kan sticka ex pulsvärmare, sockar...

Hittade även garnet Karisma, men det var dåligt med urval av färger. Jag får besälla kontrast färger för att kunna sticka en tröja.

Jag hoppas att garnet från  daisy design ska komma imorgon, eftersom detska ta ca 1 vecka.  Jag har beställt garnet drops Fabel  nr 520.  Jag har valt ut Drops mönster nr 125-36, som ser ut som en kavaj.

Vill man starta med ett mindre projekt finns mönsterbok för dockkläder.

Är du intresserad av att virka små japanska figurer  så kanske Amigurumi är ett alternativ att börja med. Det finns gratis mönster.

(foto av Ingmarie G R)

Varför inte sticka ett par sockar. Dessa är stickad i garnet Frost.
Jag har stickat dem i melerat garn som gå i rött - rosa och mot gult.



Nu är klockan är kl 20.00 och jag startar med att sticka en pulsvärmare i drops alpaca.
Färgen: tegel. 
Stickar med stickorna nummer 3.
Jag har lagt upp 40 maskor och stickar 1 varvet rätstickning.
Drops mönster 141-3

Sedan stickar man 12 maskor mönster och övriga maskor rätstickning. (se mönstret via länken)

(foto av Ingmarie G R)

Den ena är klar och nu blir det att sticka nästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar