Translate

tisdag 26 juni 2012

26 juni - vad gör jag nu? Tavlor - brodera, sticka, virka...

Idag har vi haft soligt, men nu kommer de svarta molnen. Kan det bli regn och åska?

Svarta garnet är slut, så jag får leta fram annat arbete att göra klart.

Det  blir korsstygn - årstavlor 2004-2008, som inte blivit klar tidigare.
Nu är enbart monteringen kvar.

(foto av Ingmarie G R)

(foto av Ingmarie G R)

(foto av Ingmarie G R)

(foto av Ingmarie G R)

(foto av Ingmarie G R)

Jag har precis pressat korsstygns broderierna och ska fästa dem i sina ramar och hänga upp dem.
Sedan ska jag göra årstavlan 2009.

(foto av Ingmarie G R)

Du är tavlorna inramade.
Det finns möjlighet att beställa materialet till årstavla 2004

DU kan du söka på årstavla 2005; årstavla 2006; årstavla 2007; årstavla 2008.
imorgon.
Atelje margaretha säljer årstavlor för 198:-/styck och du kan välja mellan aidaväv och linneväv. Ramen ingår i priset.

själv får jag betälla 2010 och framåt till 2011


Tröja


Inför hösten håller jag på min tröja i Alaska.  Jag har lite mer än 1 ärm kvar att sticka. Det svarta garnet tog slut när sista mönstret är inne på de sista centimetrar.
Innan av slutet på ärmen, Jag fick inget garn idag så jag hoppas på bättre tur

(foto av Ingmarie G R)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar