Translate

torsdag 12 juli 2012

11/7 inför hösten - får och lamm

Idag har det varit strålande solsken. Det blev en lång  promenad på 1,5 mil.
Det var uppför och nerför. Den största belastningen på knäna, fotlederna var när vi gick ner från skistugan Trondheim. Efter vägen möter vi får och lamm som står vid vägen , men även ligger och vilar i solen mitt vägen.


(foto av Ingmarie G R)

Nu har jag ont i båda bena. Jag äter middag och lägger upp bena  på en stol. Solen fortsätter att skina, så vi sätter oss på terassen som finns på taket.
Jag tar fram stickningen och fortsätter att sticka på koftan. Jag håller på med böjningen av kanten på framstycke. Det går sakta men jag ser verkligen hur arbetet utvecklas. Vi hör hur man spelar musik från torget.

En kort promenad till torget för att se vad som händer. Vi möter alla människor som går mot oss och vi förstår att föreställningen var slut. Det var den musiken vi hörde när vi satt på terassen.
När folket började gå kom måsarna eftersom det ligger bröd, bullar...mm... på vägen. De flög runt och nästa rakt på alla människorna som står ivägen. Vi går hem och äter kvällsmaten och ser filmen "Tyst vittne" på TV4. Vi sitter alla runt köksbordet och tittar på Svensk TV ( vi är 3 stycken danskar och 2 svenskar).

Kvällen avslutas med en promenad ned till båthamnen för att se solnedgången. Det är många unga människor ute på stan, eftersom det är lilla lördagen (onsdag). Här i Trondheim är det ljus hela dygnet. Åter hemma närmare 01.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar