Translate

lördag 7 juli 2012

7/7 - inför hösten - kofta (bakstycke)

När man sitter och funderar som kommer en tanke... hur skulle min drömgarderob se ut om jag fick välja?

Vilka färger skå min garderob bygga på? ska alla kläderna vara ton i ton eller ska det vara stora kontraster? vad är det som avgör detta... fundera.

Jag vandrade i några köpcentra under dagen och såg att jeans shorts med fransar och ev nitar på är mycket modernt. Färgerna varierar när det gäller t-shirt. Flickorna i Norge går ofta i höga klackar.

(foto av Ingmarie G R)
Bilden föreställer Munkholmen i Trondheim.


En båtutflykt i solskenet blev istället för att sticka. jag har vandrat
 och tittat påmånga fina platser och gått över 1mil under dagen. Munkholmen är en ö utanför Trondheim där man fängslade fångar.
En intressant plats och gav välförkänd vila. en historisk inblick i den Norska historian.

(foto av Ingmarie G R)

Framför TV har jag nu stickat några varv och kommit till avmaska för ärmhålen. Jag har minskat 3 maskor i varje sida 2 gånger och sedan 2 maskor 7 gånger och därefter 1 maska 5 gånger ( totalt maskantal är nu 94). Bakstycket växer fram men det tar tid eftersom garnet är tunt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar