Translate

onsdag 18 juli 2012

18/7 inför hösten - kofta (2:a framstycke)

Idag är det mulet och regnet hänger i luften. det kommer skurar med jämna mellanrum. Har varit ut på stan och gått i handarbetsaffärer. Jag tror att jag är den enda som går i shorts och t-shirt. Alla man möter är väl påklädda i långbyxor och jacka.

Jag hittade 2 mönsterböcker på dockkläder men det är mycket dyrare än i Sverige.

Tittar runt på olika garner men väntar med att köpa garn ill jag kommer hem. De flesta garnerna som vi har i Sverige finns även här.

 
            dukke 0702                   dukke 0909

När jag kommer hem ska jag börja med några små projekt och sticka dockkläder och sälja dem på min hemsida.

Idag fortsätter jag med framstycket på min kofta som jag håller på med övre delen på. Jag har kommit till ökning vid sidsömmen 1 mask varje 2½cm gånger 5 gånger och framtill 1 maska var 3 cm gånger 10 gånger. efter 20 cm avmaskas för ärmhålet.

(Foto av Ingmarie G R)

Håller på med att avmaska för ärmhålan och det är nu inte långt kvar på framstycket. Efter detta ska jag sy ihop delarna och börja med ärmarna.

Ikväll har jag stickat så jag håller på med kragen. Avmaskningen för axeln är klar. Har nu stickat klart kragen och maskat av. Ska nu imorgon sy ihop delarna och börja med ärmarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar