Translate

söndag 13 januari 2013


Idag är det -5 grader kallt och det knastrar ute i den lilla snön som ligger på marken. SMHI har under kommande veckna kommer det ligga på ca  -15 grader kallt. Det innebär att vi inte är van med denna kyla så det kommer vara jobbigt när det pendlar mellan -15 och -4. Kontrasterna är så stora och man går och små fryser hela tiden. Nu är det en ny vecka och eleverna har gått 1 vecka i de nya kurserna. De flesta eleverna har kommit gång på ett mycket bra sätt. Det brukar vara den tekniska delen som kan strula för endel.

Jag kommer att fortsätta med käpphästen när jag kommer hem för att få en avkopplad stund framför TV. Det är manen som skall jobbas viadre på. Sedan är det golvskyddet som är nästa del innan detaljer ska broderas. Sedan ärdet dags att köpa rundstaven och monetera hästhuvudet på käppen.

Jag startar morgon med en stadig frukost som består av yoghurt, päron med kanel och en rågbrödskiva med skinka, gurka och tomat på. En kopp kaffe och sedan är det dags att åka iväg till jobbet. Jag tar bilen eftersom det blir en långarbetsdag och skulle vara hemma så sent om jag promenerar. Det kanske blir promenad från och med tisdag. Jag tar med lunch och några frukter till jobbet för att få en bra balans under dagen. Sedan blir det fisk när jag kommer hem från jobbet.

Klockan 20.00 och det är -7,5 grader och man känner hur kyligt det är.Har nu satt mig och ska se TV programmet Bones. Én avkoppling i soffan innan jag startar upp någon aktivitet. Sitter och virkar på manen  - de svarta öglorna går sakta men kommit 1 dm framåt.

Kvällen går så fort när man inte kommer hem förrän 20.00 och ska äta. Sedan hinner man inte mycket utan det är härligt att sätta sig ned. Sedan tar det tid att virka manen.

Klockan r 22.39 oh jag har virkat hela vägen på manen. Det var lite bökigt men när jag fick in snitsen så gick det bättre och bättre. Den ska sys på i nacken när hästen är stoppad. Ska nu fundera över de små detaljerna som ska finnas på hästen.

Det är dags att göra iordning morgondagens frukost så det löper på et smidigt sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar