Translate

måndag 14 januari 2013


Tisdagmorgon och en ny arbetsdag. Jag kommer att arbeta med mycket kring data imorgon och göra klar några instruktioner för att underlätta för lärare och elever i hanteringen av lärplattformen. Igår kväll hade jag introduktion i plattformen för ett antal eleversom somvar i startgropen för att börja sina studier. Det är mycket som ska informeras på korttid.

Idag ska jag äta yoghurt med banan och musli. En rågbrödsskiva med skinska och gurka/tomater. Vegitarisk pytt blir lunchen och sedan några frukter som drygar ut mättnaden över dagen. Till middag blir det fläskfilé och rotfrukter. Det är nästan som man längar hem för det låter så gott.

Nu har jag även lånat ut mönstret på käpphästen till en på jobbet som ska göra sin inför utklädnaden. så en monteringen får jag göra så man kan se resultatet och göra de små detaljerna på hästen. Hon ska få en lång svart lugg som jag kommer att göra med rya knutar. Manen är korta öglor i svart.

Har inte monterat käpphästen utan en alla delar utom golvskyddet är klart.
Under dagen har det snöat och det har legat på ca -5 grader kallt. Arbetsdagen har inte varit lika lång som gårdagen, men jag var inte hemma förrän klockan var 17.00. Efter middagen satt jag ner och tittade på CSI Miami. En serie som jag gillar och gärna sitter och tittar på.

Linne:


Över går till att sticka en svart hålline med vattenfallsringning. Jag sticka den i storlek medium i garnet Bonnie. Börjar med att lägga upp 105 maskor på stickor 3½.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar