Translate

tisdag 15 januari 2013


Idag ligger det på -3/-4 grader kallt och mulet. SMHI visar att solen kan  stundvis visa sig under dagen. Arbetsdagens andra hälft består av möten och diskussioner om det nya förbundet. Frågan är hur vi ska samarbeta och få en bra vuxenutbildnings enhet? Det finns många frågetecken som ska arbetas med - organisationen, möten, fortbildning, kurser... osv...

En snabb tur till affärenför att handlar varor till lunchen imorgon, när jag åker hem från jobbet. Väl hemma värmer jag gårdagens middag som består av fläskfilé på rotsaksbädd. Det var gott och mättande. Sätter mig framför TV för att se CSI Miami. Ett program somjag tycker är bra och avkopplande. När det slutar kommer jag göra iordning lunchen jag tar med tilljobbet imorgon. Det blir en vegitarisk lunch med quorn och wokgrönsaker + pasta. Det är mättande och ger ork för hela dagen.

Har suttit ett tag och arbetat med elev arbeten som behövde rättas. Jag har en elev som arbetat under julen och lämnat in dem i uppstarten och behöver få respons på dem för ev kompletteringar.  Nu lägger jag ner med det och tittar på TV och stickar lite.

Börjar sticka på det svarta linnet för att hinna klar den under januari månad. Har lagg upp maskorna och stickat 13 varv med sticknålar nummer 3½. Övergårsedan till stickorna nummer 4 och stickar 5 varv rätstickning.

Slår på Mord i Sandhammar som går i 3 delar och ligger i ett bibliotek på Telia. Det är härligt att kunna välja vad man vill se.

17 Januari.

Det har varit en långdag. Många har behövt IT hjälp och det gäller både elever och lärare. Det har vait mellan -5 och -6 grader. Ikväll blev det bakadpotais med skinkröra. Jag blev ordentligtmätt efter ha ätir quorn och grönsaker till lunch.  Tar nu en kopp kaffe och känner mig lite trött. Har sett CSI Miami. Våra dvärgpapegojor har lagt 3 ägg och förförsta gången så ligger de och rovar på äggen. De har tidigare fått ägg men inte förstått hur de ska handera denna situation. Vi får se hur det går.

Idag har det varit en slökväll utan handarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar