Translate

måndag 21 januari 2013

Stickat linne, med örhängen




Morgonen började med det med -8 grader och klart. Yoghurt och musli och en skinksmörgås var frukosten och sedan väegn till jobbet. Dagen har varit elevarbeten och sedan introduktioner med Edwise och sedan samverkan med biblioteket med källkritik, informationssöknng, Urkund och referensskrivning. Under lunchen blev det omelett med mycket grönsaker. Vid 18.30 är det dags för färden hem.

En snabb och enkel middag  och sedan en stund i soffan. Jag har precis kollat hur långt jag kommit på mitt linne. Bakstycket är klart och jag är inne på framstycket och har stickat 4 mönster omgångar. stycket stickas rakt i 34 cm innan ökningen börjar och vid 39cm är det dags för avmaskning för ärmen. Jag stickar med sticknålar nummer 4. Idag gillar många ungdomar svarta kläder och hård rock. Att försöka lyfta fram den speciella personen kan vara svårt eftersomstilerna och tankarna hos ungdomarna varierar stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar