Translate

lördag 19 januari 2013

stickning


Det är -11 grader kallt och vindstilla. Sitter med min frukost som består av yoghurt, musli och 1 smörgås. Avslutas med en kopp kaffe. Det är lugnt ute nästan inga bilar körs. Lördagmorgon och jag funderar på vilka uppgifter som jag ska ta tag idag. Vattna blommorna gjorde jag igårkväll så idag får det bli att dammsuga golven och skura dem. Fåglarna har vaknat til och man kan höra lite fågelkvitter. Jag har tänt värmeljusen i öppen spisen. Det är så mysigt och känns så rofyllt.

Har nu stickat 4 omgångar totalt av mönsterstickningen på bakstycket. Det är svårare att hålla koll på alla maskor när jag stickar med svart istället för hallonfärgen. Jag stickar storlek medium för att kunna ge bort linnet i present till min dotter. Hon gillar svarta kläder så detta ska nog kunna passa för en tonåring som fyller 18 år. hon kan sedan ha andra färger under linnet som ger olika nyanser mot det svarta. Att kombinera till andra kläder och smycken kan ge ungdomliga känslor och syn utåt. Kombinationer gör att plagget kan användas till vardags eller som finkläder. En svart liten klänning eller kjol ger en festligt intryck medan byxor kan vara mer vardags kläder.  Smycken ger olika helhetsbilder på personen som bär plagget.

På TV går det olika typer av skidor ex längdåkning, skidskytte oh stötlopp. Det är par TV program när man ska sitta och handarbeta. En skön och avkopplad start på lördagen.

Klockan är 13.00 och temperaturen har gått upp till -8 och vindstilla. Jag strax göra lunchen som kommer att bestå av quorn och grönskar och en hårdsmörgås. Att försöka att ata mer grönsaker gör att man känner sig piggare och jag känner mig inte så trött och tung efter det jag ätit.

Varje mönster omgång innefattar 6 varv och nu har jag gjort 6 omgångar mönster.

Kockan är 16.15 och det går framåt med stickningen efter ett sanbbt besök till affären. Nu har jag stickat 8 mönster omgångar. ska sticka 37 cm innan avmasming för ärmhålan. Jag har nu kommit till 30 cm.


Klockan är 21.39 och jag har stickat bakstycket till 39 cm och börjat med avmaskningen för ärmhålorna (4,2,2,1,1,1) . Jag förlängde linnet med 2 cm.
Har nu avmaskat för ärmhålet och fortsätter att sticka mönsterstickning 19 cm långt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar