Translate

tisdag 22 januari 2013

skissning inför projeket


skiss på linnet
Onsdag morgon och temperaturen sjunker sakta  ner mot -17 grader. Vintern är tillbaka men snön ligger endast som ett tunt täcke. SMHI har lovat att denna temperatur kommer vara stabil fram till fredag då stiger mot -4 grader.

Skissen som finns på sidan är ritat med digital penna som sedan förs över till datorn. Jag ritar på ett vanligt papper med en klämma om, som placeras på pappret. den lilla dosa sprar i minnet bilden som är ritad som sedan kan bearbetas i ett bildprogram i datorn. Den heter "Inkling Sketch Manager".  Tekniken går framåt. istället för att ha en ritplatta kan man nu rita på ett vanligt papper som sedan förs vidare och i ritprogrammet på datorn kan man färglägga bilden. Detta innebär att jag kan ta med mig blocket och en liten dosa och på vilken plats som helst sitta och rita och när jag kommer hem koppla den ligga dosen till datorn. Jag är nu inte bunden till en plats utan kan vara flexibel.
bakstycket på linnet
Morgonen var det -11 grader och det kändes kallt. frukosten blev som tidigare och snabb färd till jobbet. har jobbat med att rätta elevuppgifter och ge handledning.lunch laxburgare med grönskaer och potatis. Eftermiddagen är mötes eftermiddag.
Det fortsätter att vara kallt. Glömde vantarna och det känns snabbt den kalla kylan. fingrarna blir stela och det gör ont. Tur att jag hade bilen idag!

Nu är det dags med middagen - det blir kotlett, grönsaker och ris. Gör extra för att göra en lunch till jobbet. Nu har temperaturen sjunkit till -15,5 grader.

Sätter mig nu en stund med stickningen och när jag sedan tittar på temomentern så har de fortsatt att sjunka. Den är ner på -17 grader och nu är det kallt ute. Har kommit en ba bit på framstycke.
Har stickar 9 mönsteromgångar  av 14 omgångar (39 cm) innan avmaskning för ärmhålan. Innan ska ökning för vattenfallsringen börja och det är vid 12 omgången av mönsterstickningen (vid 34 cm).

jag får nu göra mig klar för natten och fortsätta imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar