Translate

tisdag 22 januari 2013

stickat linne


skiss på linne med t-shirt under
Idag började vädert lite svalt (-7) och det blev en smörgås med skinka kaffe som frukost och ger mig iväg till jobbet. det har varit en dag med flera möten bland annat för handledning och genomgång av lärplattformen. Elevrättning av upgifter har varit en stor del i dagens arbete. Dagen rann så fort att den var snabbt klockan 16.oo. Fortsatt vägen hem för att se hur fåglarna och om gubben var redo för avfärd.

linne i hallon.
Tar en bilen (skoda octavia) till affären för att handla. Det blir många produkter som hamnar i korgen bla laxburgare, som även blir lunchen i morgon. Det är lika bra att laga mat så det räcker i flera dagar. Disken väntar och det blir några tag i köket för att sedan få sätta mig i soffan.  Fåglarna pratar lite och känner att det blir svalare inne. Får slå på elementet för att balanser med att temperaturen sjunker ut. Ser på TV programmen CSI  Miami och Vem vet mest. Svarar samtidigt på några mail och raderar ett antal skräp post. Bläddar igenom TTELA för att se om någonting nytt har hänt i Trollhättan eller Vänersborg.


Tröja stickad  i Alaska
Sitter nu med min stickning och fortsätter med mitt linne.

Stoppar ett tag och går ut på internet till Drops mönster och tittar på vad som finns. Den tröja jag stickade i sommar är varm och skön. Funderar på att sticka en tröja till i samma garn. Denna tröja var i petrol, röd och svart.Det är färger jag gillar och skulle kunna vara med även i nästa tröja eller så väljer jag andra färger men de ska vara klara för att lyftafram glädjen.

Klockan är 23.00 och det är -10 grader och det tyst ute på vägen. Jag har stickat några varv på linnet och den växer sakta framåt. jag har halva vägen kvar till ärmhålet. Det är ett härligt garn att sticka i och lättsamt att arbeta med. Det blir dags att göra sig iodning för kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar